Dijous, 26 De Novembre De 2020
C/ Únic, S/N, Tornafort - 25569
Telèfon: 648739928 Fax:

14/11/2020

Condicionament dels Estanys i mirador de Montmaior. Tornafort porta d’entrada al Parc Natural de l’Alt Pirineu.

Ajut dels Espais Naturals de Catalunya realitzat aquest 2020

Mitjançant lORDRE TES/184/2019, de 10 doctubre, per la qual saproven les bases reguladores de les subvencions als espais naturals de Catalunya, als hàbitats i espècies, en el marc del Programa de desenvolupament rural de Catalunya 2014-2020 (operacions 04.04.01 i 07.01.07). LEntitat Municipal Descentralitzada de Tornafort (E.M.D de Tornafort) va presentar la sol·licitud per la realització duna millora en la font de lEstany i el mirador de Montmaior, amb lobjectiu de millorar els serveis que sofereixen als visitants del PNAP que accedeixen des de Tornafort i a la població local.

Havent-se publicat la resolució definitiva datorgament de subvencions al Parc Natural de lAlt Pirineu, a lempara de la Resolució TES/2920/2019, de 8 de novembre, on sha atorgat lajut a la nostra E.M.D amb el número dexpedient (TAIS): TES088/19/00426

S'han realitzat dues actuacions.

Condicionament de la zona dels Estanys i la senyalització del camí daccés
- condicionament de la font dels Estanys mitjançant el sanejament de la seva captació. Canalització dels desaigües, reparació del ferm i del mur de pedra seca
- instal·lació de dues taules de pícnic de tauló arrodonit de 145x35 cm, de fusta de pi tractada amb autoclau. Més un banc fabricat amb taulons de 145x35 mm de fusta tractada amb autoclau amb una capacitat per 4 persones
- marcatge del camí dels Estanys des de lentrada del poble amb dos pals R.T.I de 2500 x 100 mm i dues banderoles D26 de 450x200mm (segon normativa ENP). Reforç de lasenyalització amb marques grogues.

Millora del mirador de Montmaior
La volta del mirador de Montmaior és el camí més freqüentat per la gent que camina pels voltants de Tornafort. Per millorar lexperiència daquesta ruta sinstal·lara un faristol panoràmic a la barana del mirador. Aquest faristol té imprès una fotografia dels cims, pobles i coses interessants que sobservant des del mirador. Apart sha instal·lat un banc de fusta perquè la gent sassegui.
- instal·lació un faristol panoràmic de 1350x450 mm dacer pintat amb una capa de DIBOND de 3mm de gruix. En aquest faristol es veu una fotografia panoràmica de les vistes, amb els topònims de les muntanyes, pobles i ermites més destacables. El faristol estarà adossat a la barana de fusta del mirador.
- sha instal·lat un banc fabricat amb taulons de 145x35 mm de fusta tractada amb autoclau amb una capacitat per 4 persones

Aquest ajut s'ha pogut realitzar amb el suport de:

Parc Natural de l'Alt Pirineu
Departament de Territori i Sostenibilitat
EU Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural: Europa inverteix en les zones rurals
Actuació cofinançada pel fons FEADER dins operació 04.04.01 (Actuacions en espècies, hàbitats i paisatges)

IWS